O konceptuálním porozumění v matematice
Klíčová slova:
konceptuální porozumění, matematika, geometrické konstrukceAbstrakt
Příspěvek vymezuje různé úrovně konceptuálního porozumění žáků v matematice (znalosti klasifikací, znalosti struktur a znalosti principů) a rozpracovává je pro oblast geometrie, konkrétně pro eukleidovské geometrické konstrukce. Pro tento účel představujeme nový design učebních úloh, který vede žáky ke „čtení“ již hotových konstrukcí. Na konkrétní úloze vhodné pro výuku geometrie na druhém stupni základní školy představujeme typické projevy různých úrovní konceptuálního porozumění a podáváme náměty učitelům matematiky, jak je možné míru konceptuálního porozumění žáků zjišťovat a jak ho dále rozvíjet.
Publikováno
2025-10-28
Jak citovat
Samková, L., & Vízek, L. (2025). O konceptuálním porozumění v matematice. Učitel Matematiky, 33(2), 83–100. Získáno z https://www.ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4808
Číslo
Sekce
Původní odborné články