The Revision of Curricular Documents for the Middle (Secondary) Vocational Education System

Authors

  • Olga Kofroňová

DOI:

https://doi.org/10.14712/23362189.2018.857

Keywords:

curricular documents, framework education programmes, school education programmes

Abstract

The article describes the current revision of the curricular documents of middle (secondary) vocational education. It presents problems that have been identifi ed in the fulfi lment of their basic functions, and the main characteristics of the draft plan for their revision approved in 2017 by the Ministry of Education. The article also presents the overall framework of curricular documents and proposals for the fl exible organisation of school educational programmes through the use of educational modules.

References

MŠMT (2014). Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020. Praha: MŠMT.

MŠMT (2015). Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR na období 2015-2020. Praha: MŠMT.

MŠMT (2017). Návrhy opatření k omezení předčasných odchodů ze vzdělávání. Materiál pro poradu vedení MŠMT. Praha: MŠMT.

New Vision (2015). New Vision for Education - Unlocking the Potential of Technology. Worlds Economic Forum. (Online). Dostupné z https://www.bcg.com.

NÚV (2017). Připravujeme revize pro odborné vzdělávání. Zpravodaj Oborové skupiny, 15.

NÚV (2018). Zpravodaj o modernizaci odborného vzdělávání. Praha: NÚV.

Published

2019-07-27