Z konference: Čtu a stávám se čtenářem 2024
DOI:
https://doi.org/10.14712/25337890.5048Klíčová slova:
gramotnost, inkluzivní vzdělávání, digitální technologie, čtenářská podporaAbstrakt
První číslo devátého ročníku časopisu Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání je věnováno ohlédnutí za pátým ročníkem konference Čtu a stávám se čtenářem 2024. Představené studie se zaměřují na inovace v pregraduální přípravě učitelů mateřských škol, na roli digitálních technologií ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a na využívání školních knihoven v primárním vzdělávání. Další příspěvky reflektují možnosti rozvoje hudební gramotnosti prostřednictvím digitálních aplikací, podporu počátečního čtení u dětí se zrakovým postižením a také propojení knihovnické pedagogiky s vysokoškolskou výukou. Číslo tak nabízí inspiraci pro pedagogy v oblasti inkluzivního vzdělávání, digitální gramotnosti i podpory čtenářství napříč vzdělávacími stupni.