Z konference: Čtu a stávám se čtenářem 2024

Autoři

  • Mgr. et Mgr. Olga Kučerová, Ph.D. Katedry psychologie, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova

DOI:

https://doi.org/10.14712/25337890.5048

Klíčová slova:

gramotnost, inkluzivní vzdělávání, digitální technologie, čtenářská podpora

Abstrakt

První číslo devátého ročníku časopisu Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání je věnováno ohlédnutí za pátým ročníkem konference Čtu a stávám se čtenářem 2024. Představené studie se zaměřují na inovace v pregraduální přípravě učitelů mateřských škol, na roli digitálních technologií ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a na využívání školních knihoven v primárním vzdělávání. Další příspěvky reflektují možnosti rozvoje hudební gramotnosti prostřednictvím digitálních aplikací, podporu počátečního čtení u dětí se zrakovým postižením a také propojení knihovnické pedagogiky s vysokoškolskou výukou. Číslo tak nabízí inspiraci pro pedagogy v oblasti inkluzivního vzdělávání, digitální gramotnosti i podpory čtenářství napříč vzdělávacími stupni.

Publikováno

20.08.2025