
O časopise
Aktuální výzva 1/2025 je tematicky zaměřena "bude upřesněno", více informací zde.
Aktuální výzva 2/2025 je otevřena všem autorům, kteří se zabývají oblastí gramotnostního rozvoje, více informací zde.
Aktuální výzva 3/2025 . The thematic issue focus on counselling services in education, spanning from pre-primary to tertiary levels. More information: zde.
Aktuálně vyšlo: nově vydané příspěvky v čísle 1/2024 naleznete zde, v čísle 2/2024 naleznete zde a v čísle 3/2024 naleznete zde.
_________________________________________________________________________________________________________________
Vítáme Vás na stránkách odborného časopisu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.
Časopis Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání je odborným recenzovaným časopisem zaměřeným na oblast gramotnosti a vzdělávání v tom nejširším pohledu. Jeho cílem je prostředkovat nové poznání v dané problematice a dát tak podněty pro rozvoj praxe i propojení vědy, výzkumu a praxe. Zaměřuje se na témata čtenářské, matematické, informační a přírodovědné gramotnosti a pregramotnosti, ale také na témata s nimi souvisejícími. Časopis je zároveň platformou pro rozvoj pedagogické psychologie, primární pedagogiky, oborových didaktik, speciální a sociální pedagogiky jako vědních disciplín.
Časopis vychází třikrát ročně (duben, srpen, prosinec), příspěvky jsou publikovány v českém a slovenském jazyce. Vždy jedno číslo v každém ročníku je v anglickém jazyce.
Aktuální číslo
Tematické číslo se zaměřuje na oblasti počáteční gramotnosti a rozvoje čtenářských dovedností v kontextu raného a primárního vzdělávání. Vítány jsou příspěvky věnující se jak teoretickým východiskům a výsledkům výzkumu, tak i praktickým zkušenostem z pedagogické praxe, které se zaměřují na podporu dětského čtenářství a rozvoj předčtenářských i čtenářských kompetencí. Číslo je otevřeno všem autorům zabývajícím se problematikou vzdělávacích gramotností a současně navazuje na odbornou konferenci Počáteční čtení: čtu a stávám se čtenářem, která se konala 25. září 2024 na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Autoři, kteří na konferenci vystoupili, jsou srdečně zváni k rozpracování svých příspěvků do podoby odborných článků.