Napříč gramotnostmi a vzdělávacími oblastmi

Autoři

  • PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
  • PhDr. Klára Špačková, Ph.D. Katedra psychologie, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

DOI:

https://doi.org/10.14712/25337890.5165

Abstrakt

Druhé číslo osmého ročníku časopisu Gramotnost, pregramotnost a vzdělání se zaměřuje na téma „Napříč gramotnostmi a vzdělávacími oblastmi“, reflektující různorodé přístupy k podpoře gramotností v pedagogické praxi. Příspěvky zahrnují výzkumné studie, které se věnují prevenci školní neúspěšnosti, využití digitálních nástrojů v oblasti hudební a kreativní gramotnosti, a vlivu generativní umělé inteligence na tvůrčí psaní. Další studie se zaměřují na využití biblioterapie pro rozvoj sociální gramotnosti u dětí, prevenci rizikových jevů v digitálním prostředí a vztah mezi slovní zásobou a porozuměním při řešení problémů. Číslo spojuje teoretické analýzy s aplikovanými výzkumy, které nabízejí konkrétní nástroje a metody pro pedagogy, zaměřující se na rozvoj různých gramotností a podporu dovedností nezbytných pro úspěšné vzdělávání v současném digitalizovaném světě.

Publikováno

03.11.2025