Vol 8 No 1 (2024): Role učitele v rozvoji digitálních kompetencí

					Náhled Vol 8 No 1 (2024):  Role učitele v rozvoji digitálních kompetencí

Výzva tohoto čísla byla tematicky zaměřena na roli učitele v rozvoji digitálních kompetencí na všech stupních vzdělávání (od preprimárního až po terciární). Tématem, které v posledních letech rezonovalo školskou praxí i napříč všemi vzdělávacími institucemi a obory, bylo rozvíjení digitální gramotnosti žáků a studentů. Tento vývoj byl podpořen i začleněním nové klíčové kompetence – digitální kompetence – do kurikulárních dokumentů. Pro učitele jakéhokoli předmětu, oboru a stupně vzdělávání to znamenalo nejen příležitost, ale i potřebu změn ve výuce a v přípravě na ni, nutnost sledovat technologické trendy, a v některých případech i proměnu samotného obsahu vzdělávání. S tím vším pak úzce souvisela i potřeba podpory učitelů na různých úrovních – od úrovně školní až po státní.

Publikováno: 04.11.2024